برای موفقیت در کنکور رشته تجربی، عوامل زیادی باید دست به دست هم بدهند که مهم‌ترین آن‌ها آمادگی کامل دانش آموز برای شرکت در این آزمون سرنوشت ساز است. در هر یک از رشته‌های پایه دبیرستان، یک درس از بقیه دروس مهم‌تر است. در مورد رشته تجربی نیز، درس زیست شناسی از سایر درس‌ها مهم‌تر است. ضریب این درس در کنکور، 12 است و در تعیین معدل دبیرستان رشته تجربی نیز ضریب بالایی دارد. به همین علت ممکن است در ابتدای شروع مطالعه، سوال چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟ برای همه دانش آموزان مطرح شود.

اگر شما نیز به دنبال جواب چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟ هستید، خواندن این مقاله را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

همچنین این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد: همه چیز راجع به زیست شناسی کنکور

5 گام تضمینی برای رسیدن به رتبه برتر در رشته تجربی

بدون شک، اینکه چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟ سوال مشترک کلیه دانش آموزان رشته تجربی، به ویژه دانش آموزان علاقه‌مند به قبولی در رشته‌های پزشکی و برتر است. به همین منظور، گروه آموزشی زیست پلاسم، انجام 5 گام تضمینی زیر را به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کند:

برنامه ریزی اصولی برای کنکور

این برنامه ریزی باید با تعیین هدف و از سال اول دبیرستان انجام شود. در روند برنامه ریزی، توجه به توانایی و شرایط شخصی نیز ضروری است. برنامه باید برای کل سال و به صورت منظم و مکرر باشد.

در واقع برنامه ریزی خوب، شامل برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است که در آن به هردرس، با توجه به اهمیت آن در کنکور، ساعت خاصی برای مطالعه اختصاص داده می‌شود. افرادی که برای درس خواندن برنامه ریزی خاصی ندارند، با سردرگمی زیادی مواجه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی برای کنکور می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید: روش درست برنامه ریزی برای کنکور

چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟

یافتن بهترین منابع برای کنکور تجربی

بعد از برنامه ریزی برای درس زیست، مهم‌ترین کار انتخاب بهترین منبع برای آمادگی در کنکور است. اصلی‌ترین کتاب برای کنکور تجربی، همان کتاب درسی زیست شناسی است. برای انتخاب بهترین منابع درسنامه و تست در کنکور تجربی باید معیارهای زیر را در نظر گرفت:

  • درسنامه خلاصه، روان، ساده و در عین حال کاربردی و جامع
  • حجم متعادل کتاب
  • تصاویر و نمودارهای بسیار خوب برای فهم بیشتر و بهتر مطالب
  • تست‌های معتبر
  • پاسخنامه تشریحی کامل و قابل اعتماد

در این مقاله به صورت کامل، نکات مربوط به انتخاب بهترین منابع را ذکر کرده ایم: بهترین منابع برای مطالعه زیست کنکور

پرهیز از اتلاف وقت در طول سال تحصیلی

دانش آموزانی که به صورت مداوم با سوال چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟ مواجه شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که موفقیت به صورت تصادفی و شانسی اتفاق نمی افتد.

رسیدن به رشته پزشکی و سایر رشته های برتر شاخه تجربی مستلزم طی کردن قدم‌های آهسته و پیوسته بر اساس ضرب المثل معروف ((رهرو آن نیست که گه تند و گه خسته رود، رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود! )) است.

داوطلبان کنکور تجربی باید حتی تمام ثانیه ها را در طول روز غنیمت بشمارند و از آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. به این ترتیب، با رعایت اصول لازم ضمن پیشگیری از خستگی حاصل از مطالعه زیاد، می‌توانند بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند.

استفاده از جدیدترین روش‌های رتبه های برتر کنکور تجربی برای موفقیت  

برای موفقیت در کنکور، لازم است از روش‌های مطمئن و امتحان شده توسط رتبه‌های برتر استفاده کنید. مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم نیز ایده‌های جدید و کاملا تضمینی برای موفقیت در ماراتن کنکور را به شما دانش آموزان عزیز ارائه می‌دهند.

برای ارتباط بیشتر با مشاوران ما می‌‌توانید با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

تقویت مهارت تست زنی از طریق حل تست زیاد

تست زنی و رسیدن به تسلط کامل در این مهارت نیازمند انجام چند مرحله است. دانش آموزان باید با زدن مکرر و زیاد تست های آموزشی، آزمونی و جمع بندی، کلیه نکات مربوط به تست زدن و نحوه مدیریت زمان در کنکور را کسب کنند. استفاده از کلیه تکنیک‌های لازم برای تست زدن، با مرور زمان امکان پذیر است. به همین منظور خواندن مقالات تکنیک‌های تضمینی افزایش سرعت در تست زنی و همچنین روش‌های صحیح تست زدن در کنکور چه هستند؟ را به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

موثرترین دروس در کنکور تجربی برای کسب درصد بالا

مهم‌ترین دروس در کنکور تجربی شامل زیست شناسی، شیمی، ریاضی، فیزیک و زمین‌شناسی هستند. جزئیات بیشتر درباره این دروس و همچنین همچنین ضریب آن‌ها در ادامه ذکر شده است که با خواندن آن‌ها راحت‌تر می‌توانید به جواب سوال چگونه برای کنکور تجربی درس بخوانیم؟ پی ببرید.

نام درس ضریب درصد لازم برای کسب رتبه خوب
زیست شناسی 12 80-85 درصد برای رتبه زیر 1000
شیمی 9 70 درصد: رتبه زیر 2000

80 درصد به بالا: رتبه زیر 1000

ریاضی 6 50-80 درصد: رتبه زیر 1000
فیزیک ضریب کمتر از شیمی و زمین‌شناسی نیاز به کسب درصد بسیار کمتر نسبت به شیمی و زمین‌شناسی
زمین‌شناسی دارای ضریب در رشته های شیمی و زمین‌شناسی، دارای ضریب صفر در سایر رشته‌ها مطالعه 2 الی سه ماه قبل از آزمون نیز برای برتری نسبت به رقبا کافی است.

 

در این مقاله سعی کردیم همه ابهامات راجع به چگونه برای کنکور تحربی درس بخوانیم؟ را در ذهن دانش آموزان برطرف کنیم. دستیابی به این هدف سخت نیست و نیازمند اراده و پشتکار زیاد است. هر چیزی در این دنیا یک بهایی دارد، برای رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی نیز باید بهایی پرداخت. گروه آموزشی زیست پلاسم، همراه و دوست همیشگی و شبانه روزی شما در این مسیر است.

 

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید