درصد زیادی از دانش آموزان بعد از شرکت در آزمون‌های آزمایشی با دیدن نتیجه ناامید می‌شوند و معمولا آزمون را تحلیل نمی‌کنند. شرکت در آزمون‌های آزمایشی بسیار مهم است؛ اما تحلیل آزمون‌ های آزمایشی از شرکت در آزمون بسیار مهم‌تر است. در واقع شما در این آزمون‌ها شرکت می‌کنید که به همه نقاط ضعف و قوت و همچنین درصد و تراز خود در هر درس و رشته‌ای پی ببرید.

به نظر شما تحلیل آزمون های آزمایشی چقدر اهمیت دارد؟ شاید برای شما سوال پیش بیاید که با چه روشی می‌توان به تحلیل آزمون های آزمایشی پرداخت؟ آیا رتبه‌های برتر هم تحلیل آزمون آزمایشی را انجام می‌دهند؟ برای دریافت جواب همه این سوالات، پیشنهاد می‌دهیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تحلیل آزمون های آزمایشی چه تاثیری در موفقیت در کنکور دارد؟

به نظر شما، نقش تحلیل آزمون های آزمایشی در موفقیت در کنکور چیست؟ تحلیل آزمون آزمایشی بعد از آزمون، بهترین روش برای جلوگیری از تکرار اشتباهات در کنکور است.

همه ما حتما این موضوع را می‌دانیم که هر شکستی زمینه ساز موفقیت و پیروزی است. شما نیز می‌توانید از شکست‌های خود، به عنوان فرصتی برای موفقیت‌ در آزمون‌های بعدی استفاده کنید.

مطالعه مقاله کدام یک از آزمون‌های آزمایشی شرکت کنیم؟ را به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنیم.

بهترین زمان برای تحلیل آزمون های آزمایشی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای تحلیل آزمون های ازمایشی همان عصر روز آزمون است. معمولا در طول هفته تمایل افراد برای بررسی سوالات آزمون‌های آزمایشی بسیار کمتر است. وقفه زیاد بین آزمون و زمان تحلیل آزمون های آزمایشی و همچنین کمبود وقت در طول هفته مانع از بررسی درست و دقیق سوالات می‌شود.

دلایل عدم موفقیت در جلسات آزمون

اگر شما هم دانش آموز کنکوری هستید و در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنید ممکن است سوال زیر برای شما مطرح شود:

چرا با وجود اینکه زیاد درس خواندم اما در آزمون آزمایشی موفق نشدم؟ جواب سوال شما بسیار ساده است: شما از شکست‌های گذشته خود، به اندازه کافی درس نگرفته‌اید. در آزمون‌های آزمایشی ممکن است چند حالت برای شما به وجود بیاید:

تحلیل سوالات بی پاسخ 

بی پاسخ ماندن برخی از سوالات ممکن است بر اثر عدم اطلاع کافی از مبحث سوال و یا کمبود وقت باشد. اگر شما به علت عدم مطالعه دروس، سوال را بی پاسخ گذاشته‌اید بنابراین باید برای مطالعه آن مبحث وقت کافی بگذارید.

در صورتی که عدم پاسخ شما به سوالات به علت کمبود وقت باشد، باید نحوه مدیریت زمان در کنکور را آموزش ببینید. همچنین عدم تمرکز نیز، در بی پاسخ ماندن سوالات بسیار موثر است. لذا شما باید به بررسی و رفع علت اصلی بی پاسخ ماندن سوالات بپردازید. در غیر این صورت، هیچ تفاوتی با دانش آموزانی که درس نخوانده‌اند ندارید!

تحلیل سوالات با پاسخ غلط در آزمون های آزمایشی

پاسخ غلط به برخی از سوالات نیز ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • فراموشی و عدم تسلط کافی بر مبحث سوال: ممکن است شما مبحث سوال را فراموش کنید و یا تسلط کافی در آن مبحث نداشته باشید. معمولا دانش آموزانی که به اندازه کافی درس را مطالعه و مرور نمی‌کنند با این مسئله روبه‌رو می‌شوند. بنابراین بهتر است برای مطالعه خود، برنامه ریزی منظمی داشته باشید و همچنین مدتی را به مرور دروس اختصاص دهید. به همین منظور، مطالعه مقالات برنامه ریزی برای کنکور و مرور درس زیست را به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنیم.
  • عدم توجه کافی هنگام پاسخ به سوالات: عدم توجه در آزمون‌های آزمایشی ممکن است به دلایل مختلفی مانند کم خوابی و یا صبحانه نامناسب رخ دهد. بنابراین، همیشه سعی کنید در دوران کنکور، خواب کافی داشته باشید و به تغذیه مناسب نیز توجه کنید. شما می‌توانید با مطالعه مقالات کنکوری‌ها به چند ساعت خواب در طول روز نیاز دارند؟ و نقش تغذیه در دوران کنکور از نقش خواب و تغذیه در دوران کنکور اطلاع کافی کسب کنید.
  • شک داشتن بین دو یا چند گزینه: ممکن است پاسخ اشتباه شما، در اثر شک داشتن بین چند گزینه باشد. دانش آموزانی که تسلط کافی بر درس ندارند به علت عدم مفهومی خواندن دروس و عدم مرور است. در صورتی که دروس را به صورت مفهومی مطالعه کنید و مرور کافی و به موقع داشته باشید می‌توانید به درستی به همه سوالات پاسخ دهید. بنابراین مطالعه مقاله چگونه زیست شناسی را مفهومی بخوانیم؟ را به شما دانش آموزان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

تحلیل سوالات با پاسخ صحیح در آزمون های آزمایشی

به توصیه مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم، شما باید تمامی سوالات آزمون‌های آزمایشی حتی سوالات درست را نیز تحلیل کنید. لزوم تحلیل سوالات با پاسخ صحیح در آزمون‌های آزمایشی:

  • یاد گرفتن راه حل آسان‌تر: ممکن است پاسخنامه راه حلی آسان‌تر را به شما ارائه دهد.
  • پی بردن به نکات اصلی صحیح بودن گزینه انتخابی شما: زمانی که در پاسخ به سوالات دچار شک هستید و جواب شما درست است، ضروری است که بعد از دیدن نتیجه آزمون حتما به تحلیل آن بپردازید.

تحلیل آزمون های آزمایشی

روش های تحلیل آزمون های آزمایشی چیست؟

برای تحلیل آزمون های آزمایشی در قدم اول، دفتری تهیه کنید. در این دفتر، می‌توانید نکات همه سوالات را یادداشت کنید. در ادامه، شیوه تحلیل انواع سوالات را در آزمون‌های آزمایشی معرفی می‌کنیم:

  • سوالات درست: برای پی بردن به نکات بیشتر و همچنین مرور سوالات در آینده، باید نکات سوالات درست را یادداشت کنید.
  • سوالات اشتباه: قبل از اعلام نتیجه آزمون آزمایشی، سعی کنید سوالات غلط را حل کنید. با بررسی سوالات بعد از اعلام نتیجه آزمون، می‌توانید به نقاط ضعف خود پی ببرید.
  • سوالات بی پاسخ: در صورتی که عدم پاسخ شما به علت نداشتن مطالعه کافی است، باید دوباره مطالب را مطالعه کنید. در غیر این صورت، باید مانند سوالات غلط با این سوالات برخورد کنید.

همیشه یادتان باشد که کم آوردن و ادامه ندادن کار آدم‌های ضعیفی است. هیچ انسانی از اول موفق نیست، همه ما به دنیا آمده‌ایم که اشتباه کنیم، درس بگیریم، تجربه کنیم و دوباره ادامه دهیم. شما هم از شکست خوردن نترسید، تلاش کنید، پشتکار داشته باشید و ایمان داشته باشید که بهترین نتیجه را کسب می‌کنید. برای رسیدن به رویا‌هایتان روی ما هم حساب کنید. شماره تماس ارتباط با مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم: 09384454600.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید