دانش آموزانی که در سال کنکور از ابتدای تابستان شروع به مطالعه می‌کنند، مدت 12 ماه زمان دارند. معمولا این افراد، فصل تابستان سال های گذشته  خود را صرف فعالیت های ورزشی و تفریح کرده‌اند. با نزدیک تر شدن به زمان کنکور، شرایط کمی متفاوت تر می‌شود. اهمیت مطالعه زیست در تابستان، برای دانش آموزان رشته تجربی بسیار زیاد است. لذا دانش آموزانی که قصد قبولی در رشته های معتبر شاخه تجربی را دارند، بایستی زمان تابستان خود را نیز به مطالعه این درس اختصاص دهند.

5 قدم موثر در استفاده بهینه از فصل تابستان برای آمادگی در کنکور

مرحله اول برای کسب رتبه دلخواه و رسیدن به موفقیت در رشته تجربی، برنامه ریزی درست و اصولی برای کنکور است. در مراحل بعدی اطلاع از این موارد و عمل به آن ها ضروری است:

  • قدم اول مطالعه کامل و اصولی درس زیست شناسی می‌باشد. این قدم با مفهمومی خواندن درس زیست محقق خواهد شد.
  • قدم دوم پی بردن به نکات مهم و کاربردی این درس است. در این قدم باید از نحوه ترکیبی خواندن درس زیست نیز آگاه باشید.
  • در قدم سوم دانش آموزان باید ضمن تسلط کامل بر متن و شکل های کتاب، به تقویت مهارت تست زنی خود بپردازد.

نکات بالا جهت اطلاع بیشتر شما از میزان اهمیت مطالعه زیست در تابستان ذکر گردید. لذا دانش آموزان باید نهایت بهره را از فصل تابستان جهت مطالعه ببرند. زیرا جبران این زمان از دست رفته، بسیار سخت خواهد بود.

همچنین دانش آموزان جهت افزایش درصد خود در این درس باید از برترین روش های افزایش درصد زیست کنکور استفاده کنند.

اهمیت مطالعه زیست در تابستان

3 دلیل اهمیت مطالعه زیست در تابستان سال کنکور

زمان محدودتر پایه دوازدهم نسبت به پایه های دیگر

علاوه بر مدت زمان محدود پایه دوازدهم، از ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان ممکن است با چالش های مختلفی روبه رو شوند. یکی از این چالش ها به خصوص در درس زیست، سبک متفاوت مطالب آن نسبت به دو پایه قبلی است.

کتاب زیست شناسی دوازدهم بیشتر به بررسی فرآیند های درون یاخته ای می‌پردازد. یادگیری این مطالب، نیازمند تمرکز، زمان و آرامش خاطر کافی می‌باشد.

همچنین با توجه به برنامه های مدرسه و امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، بهترین زمان برای مطالعه پایه دهم و یازدهم فصل تابستان است. در واقع دانش آموزان باید تمام تلاش خود را جهت مطالعه و تسلط بر کتاب زیست دو پایه دیگر در فصل تابستان به کار ببرند. از این رو، با توجه به محدودیت زمانی پایه دوازدهم، اهمیت مطالعه زیست در تابستان بیشتر آشکار می‌شود.

حجم زیاد مطالب سه پایه

در طول سال(پایه) تحصیلی دوازدهم، دانش آموزان باید به یادگیری مفاهیم این پایه و حل تست بپردازند. همچنین باید زمانی را به مرور درس زیست و تست زدن پایه دهم و یازدهم نیز اختصاص دهند. بنابراین جهت محقق شدن این برنامه ریزی بدون هر گونه اضطراب و کمبود وقت، توجه به اهمیت مطالعه درس زیست در تابستان ضروری است. در نتیجه دانش آموزان در طول سال تحصیلی با تمرکز و آرامش خاطر بیشتری به مطالعه دروس می‌پردازند.

کنکور شب امتحانی نیست

در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم، اکثر دانش آموزان به صورت تشریحی به مطالعه دروس خود می‌پردازند. همچنین به علت مطالعه دروس در روزهای پایانی و شب قبل از امتحان، معمولا مطالب بعد از حضور چند روزه در حافظه کوتاه مدت، کاملا به فراموشی سپرده می‌شود.

اما آزمون سراسری بسیار متفاوت است. برای کسب نتیجه دلخواه در کنکور، رعایت نکات زیر الزامی می‌باشد:

از طرفی با توجه به نکات ذکر شده در مقاله درباره درس زیست، می‌توان فصل تابستان را روزهای طلایی برای موفقیت در کنکور نامگذاری کرد. لذا داشتن برنامه ای پیرو اهمیت مطالعه درس زیست در تابستان، گامی بزرگ در رسیدن به رتبه ای رویایی می‌باشد.

با مطالعه در فصل طلایی تابستان، می‌توانید درصد زیادی ازمسیر موفقیت را طی کنید. در طول این مسیر گروه آموزشی زیست پلاسم با ارائه آموزش های تخصصی مربوط به کنکور، در کنار شما عزیزان می‌باشد.

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید