موفقیت در کنکور دارای دو رکن اساسی مطالعه و تست زنی است. در حقیقت این هدف فقط با مطالعه حاصل نمی‌شود. دانش آموزان بایستی بعد از مطالعه و تسلط کامل بر دروس، به زدن تست بپردازند. تسلط بر مهارت تست زدن نیز باید قدم به قدم و طی مراحل مختلفی انجام شود. این مقاله جهت افزایش سرعت تست زنی برای شما دانش آموزان عزیز تدوین گردیده است.

2 نوع تست تمرینی در جهت افزایش سرعت تست زنی کنکور

همانگونه که در مقدمه ذکر شد شما دانش آموزان ابتدا باید کاملا به یادگیری درس بپردازید. اما به نظر شما فقط یادگیری و مسلط شدن بر درس کافی است؟ قطعا نه! مرحله بعد از مطالعه کافی، مرور دروس و تست زدن می‌باشد. دو نوع تست تمرینی وجود دارد. شما با تمرین و تکرار آن ها مهارت کافی برای تست زنی سریع را در آزمون های آزمایشی و جلسه کنکور کسب خواهید کرد. با توجه به اهمیت زیاد تست زنی در کسب درصد بالای درس زیست شناسی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

  1. تست آموزشی: این تست فقط جنبه آموزشی دارد و هدف آن یادگیری کامل تمام مباحث خوانده شده می‌باشد. دانش آموزان باید بعد از مطالعه  تست زدن را شروع کنند. در این نوع تست سرعت ملاک نیست و معمولا در تابستان و شروع مطالعه کاربرد دارد.
  2. تست هایی با محدودیت زمانی: رسیدن به این مرحله حتما نیازمند عبور از مرحله اول است. دانش آموزانی که هنوز کاملا بر درس مسلط نیستند، توانایی تست زنی سریع را ندارند. مهمترین روش برای افزایش سرعت تست زنی کنکور تمرین و تکرار مداوم این نوع تست است. ممکن است شما در ابتدا وقت کافی برای پاسخ دادن به کل سوالات را نداشته باشید. اما به مرور، مدیریت زمان و تست زنی سریع اتفاق می افتد.

آموزش قدم به قدم موفقیت در کنکور تجربی با مطالعه مقاله های زیر:

  1. برنامه ریزی درست برای کنکور
  2. چگونه زیست شناسی را ترکیبی بخوانیم؟
  3. گام های طلایی خلاصه نویسی درس زیست

4 تکنیک طلایی تست زنی سریع

گروه آموزشی زیست پلاسم متشکل از مشاورین تخصصی و با مشورت رتبه های برتر رشته تجربی، تکنیک های زیر را با هدف افزایش سرعت تست زنی کنکور ارائه داده است. یادگیری این روش ها برای افزایش سرعت تست زنی الزامی می‌باشد.

  1. استمرار در تست زنی: بدون شک اصلی ترین و مهمترین راهکار افزایش سرعت تست زنی در کنکور، استمرار تست زنی است. این روش ضمن تنطیم زمان، باعث افزایش مرور و یادگیری فرد می‌شود.
  2. در دست گرفتن زمان: ممکن است در ابتدا انجام این تکنیک کمی سخت به نظر برسد. اما با توجه به قدرت بالای ذهن در تطبیق با شرایط، بدیهی است که نسبت به این محدودیت زمانی نیز عادت می‌کند. دانش آموزان باید بعد از بررسی تعداد سوالات و زمان هر درس در کنکور، این تکنیک را انجام دهند. پس از این بررسی باید با استفاده از ساعت زمان دار تست زدن را شروع کنند. بعد از گذشت مدتی، زمان تنظیم خواهد شد.
  3. تفکیک سوالات نسبت به درجه سختی و تسلط بر درس: یکی از مهمترین مسائل در تست زنی سریع، توانایی تفکیک سوالات نسبت به درجه سختی و تسلط بر درس است. انجام این تکنیک در مراحل اولیه تست زدن، امکان پذیر نمی‌باشد. رسیدن به این مهارت، بعد از شناخت نسبی از سوالات حاصل می‌شود. تکنیک زمان نقصانی مهمترین عامل برای موفقیت در این مرحله است.
  4. تکنیک زمان نقصانی: هدف این تکنیک عدم استفاده از تمام زمان در نظر گرفته شده برای یک درس است. در واقع دانش آموزان باید بعد از پاسخگویی به تست های آسان، زمان باقیمانده را صرف بررسی تست های مشکل و جواب نداده نمایند.

تکنیک های تضمینی افزایش سرعت در تست زنی

2 عامل بازدارنده اصلی در افزایش سرعت تست زنی

  • عدم شناخت کافی نسبت به سوالات: سوالات در کنکور سراسری به چند دسته تقسیم می‌شوند. دانش آموزان با شناخت نسبت به این دسته ها، مدیریت زمان بهتری در تست زدن خواهند داشت.
  1. دسته اول سوالات ساده هستند. مدت زمان پاسخگویی به این سوالات بسیار محدود می‌باشد.
  2. دسته دوم سوالات بسیار مشکل و زمان بر هستند که پاسخگویی به آن ها باید بعد از علامت گذاری در کنار سوال، طبق تکنیک نقصانی انجام شود.
  3.  دسته سوم سوالاتی هستند که دانش آموزان نسبت به جواب آن ها و همچنین میزان تسلط خود در آن درس دچار شک می‌باشند. در این حالت فرد باید در مرحله بررسی مجدد سوالات طبق تکنیک نقصانی، در صورت اطمینان نسبت به جواب صحیح گزینه مورد نظر را انتخاب کند. در غیر این صورت به علت نمره منفی در کنکور بهتر است که فرد سوال را پاسخ ندهد.
  • احساس تردید نسبت به پاسخ درست: در این شرایط فرد بعد از اتلاف وقت زیاد بر روی سوال، معمولا گزینه اشتباه را انتخاب می‌کند. لذا توصیه اکید مشاوران زیست پلاسم در این شرایط عدم پاسخگویی به سوال است.

هدف اصلی گروه آموزشی زیست پلاسم آموزش و همراهی شما دانش آموزان عزیز تا روز کنکور می‌باشد. در این راه قصد داریم با ارائه روش های واقعی و عملی شما را در رسیدن به رشته دلخواهتان یاری نمائیم. جهت دریافت مشاوره بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید