در روند مطالعه برای کنکور، روش هر فردی متفاوت است. اگر دانش آموز رشته تجربی هستید حتما اطلاع دارید که مهم‌ترین درس این رشته زیست شناسی است. در این روند، شانس بیشتر با افرادی است که بهترین روش های مطالعه زیست کنکور را نسبت به شرایط خود انتخاب می‌کنند و بر همین اساس به مطالعه زیست می‌پردازند. شما برای قبولی در رشته‌های برتر شاخه تجربی باید روش مطالعه زیست رتبه های برتر را آموزش ببینید. این روش‌ها به صورت کاملا قطعی، قبولی شما در رشته‌های پزشکی و پیرا پزشکی را تضمین می‌کنند.

بنابراین در صورتی که آرزوی شما پیشرفت در درس زیست و قبولی در رشته پزشکی است، پیشنهاد می‌کنم مطالعه این مقاله فوق العاده که حاصل تجربیات رتبه‌های برتر است را از دست ندهید.

10 فاکتور مشترک در روش مطالعه زیست رتبه‌های برتر

در مقدمه گفتیم که هر دانش آموزی روش و شیوه منحصر به فرد خود را برای مطالعه زیست کنکور دارد؛ اما موارد زیر به عنوان پیش نیاز و فاکتور مشترک روش مطالعه زیست همه رتبه‌های برتر است:

  • بهترین برنامه ریزی برای کنکور
  • توجه به بودجه بندی‌ها
  • تهیه بهترین کتاب‌های درسی و تستی زیست
  • روخوانی جزئی
  • مطالعه درست و اصولی
  • تست زنی مداوم و اصولی
  • شرکت در آزمون‌های آزمایشی
  • تحلیل آزمون‌های آزمایشی
  • مرور کتاب
  • جمع بندی زیست

موارد مذکور، نکات مشترکی هستند که در روش مطالعه زیست رتبه‌های برتر وجود دارند. در ادامه مقاله، بهترین روش های مطالعه زیست کنکور را با توجه به موارد بالا ذکر می‌کنیم:

قدم به قدم تا کنکور با برنامه ریزی اصولی

اولین مورد در روش مطالعه زیست رتبه های برتر، داشتن برنامه ریزی درست و اصولی تا روز کنکور است. برنامه ریزی جزو جدایی ناپذیر دوران آمادگی برای کنکور است. این برنامه ریزی باید کاملا منطقی و دور از هر گونه رویا و توهم باشد. بنابراین فراموش نکنید که شما علاوه بر درس خواندن به استراحت، خواب کافی در کنکور، تغذیه صحیح دوران کنکور، تفریح، ورزش در دوران کنکور و دستشویی رفتن و… نیاز دارید.

بنابراین هنگام برنامه ریزی خود را به عنوان یک آدم آهنی که تنها وظیفه‌اش مطالعه دروس است تصور نکنید! در این برنامه ریزی، باید حتما به میزان ساعات مطالعه روزانه زیست و سایر دروس دقت کنید و بتوانید تناسب مطالعاتی مناسبی داشته باشید.

بودجه بندی زیست کنکور همه پایه‌ها را مطالعه کنید

یکی از نکات بسیار مهم در داشتن بهترین روش مطالعه زیست کنکور، توجه به بوجه بندی‌ها است. بودجه بندی یعنی نقشه مسیر، بنابراین سعی کنید از همان ابتدا نقشه مسیر خود را تعیین کنید. همه رتبه‌های برتر از آخرین بودجه بندی همه دروس عمومی و اختصاصی اطلاع دارند. در بودجه بندی شما به چه نکاتی پی می‌برید؟

  • ضریب هر درس
  • تعداد سوالات هر درس
  • شماره شروع و پایان سوالات هر درس در جلسه کنکور
  • منبع لازم برای مطالعه هر درس
  • مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات هر درس

سوالی که تعداد زیادی از داوطلبان کنکور تجربی از مشاوران زیست پلاسم می‌پرسند این است که آیا مطالعه بودجه بندی دروس عمومی هم لازم است؟ قطعا بودجه بندی دروس عمومی کنکور نیز بسیار اهمیت دارد و شما باید حتما به آن توجه کنید.

انتخاب و مطالعه بهترین کتاب‌های درسی و تستی زیست

انتخاب بهترین کتاب درسی و تستی زیست، اساس اولیه یک مطالعه اصولی و خوب در درس زیست است. از جمله روش‌های مطالعه زیست رتبه‌ های برتر، می‌توان به انتخاب بهترین کتاب درس و تست زیست اشاره کرد. رتبه‌های برتر در انتخاب منابع کنکور خود وسواس زیادی به خرج می‌دهند. انتخاب منبع اشتباه به جز هدر رفتن وقت و همچنین سردرگمی و شکست شما در کنکور نتیجه دیگری ندارد. بنابراین سعی کنید برای انتخاب این مورد، زمان کافی صرف کنید و از منابع معتبر تحقیق کنید.

از بهترین روش های مطالعه زیست، روخوانی جزئی

بعد از بررسی و صحبت با تعداد زیادی از رتبه‌های برتر کنکور تجربی، روخوانی جزئی از جمله روش‌های مطالعه زیست رتبه‌های برتر بود. شما باید برای آشنایی با مبحث همه فصل‌ها ابتدا روخوانی جزئی داشته باشید. بعد از روخوانی و پیدا کردن دیدی کلی نسبت به درس می‌توانید تست‌های آموزشی و یا تالیفی را حل کنید و کمی با سوالات هر فصل نیز آشنا شوید.

بهترین روش مطالعه زیست کنکور

مطالعه اصولی و درست داشته باشید

در بررسی لیست روش مطالعه زیست همه رتبه های برتر، مطالعه اصولی و درست نیز به چشم می‌خورد. مراحل این مطالعه شامل موارد زیر است:

  • مطالعه مفهومی و ترکیبی زیست: بعد از روخوانی جزئی و آشنایی نسبی با مفاهیم زیست باید مطالعه دقیق و مفهومی داشته باشید. همچنین بعد از درک درست مطالب کتاب، می‌توانید فصل‌ها را به صورت ترکیبی مطالعه کنید. مطالعه ترکیبی یعنی اینکه بتوانید بین فصل‌های ترکیبی ارتباط برقرار کنید. هنگام مطالعه به نمودار‌ها، تصاویر و قید‌های کتاب زیست خیلی توجه کنید.
  • خلاصه نویسی کنید: خلاصه نویسی، جمع آوری همه اطلاعات و مطالعات شما در چند برگه است. خلاصه نویسی زیست باید بعد از تسلط بر دروس انجام شود. سعی کنید نکات مهم تست‌ها را در حاشیه کتاب درسی زیست یادداشت کنید و خلاصه‌ نویسی را در کاغذ و یا دفتری مرتب انجام دهید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر، تست زنی مداوم 

همه سوالات کنکوری به صورت چهار گزینه‌ای و تست است. بنابراین شما باید در دوران آمادگی برای کنکور با نحوه صحیح تست زدن و همچنین تقویت خود در تست زنی آشنا شوید.

سنجش خود از طریق شرکت در آزمون‌های آزمایشی

مورد دیگری که به عنوان بهترین روش های مطالعه زیست کنکور به شمار می آید، شرکت در آزمون آزمایشی است. شما از این طریق می‌توانید اطلاعات خود را ارزیابی کرده و خودتان را به چالش بکشید. همچنین می‌توانید با نمونه سوالات آشنا شوید و به رتبه تقریبی و سطح علمی خود نیز پی ببرید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر، تحلیل آزمون های آزمایشی 

مورد دیگری که به عنوان روش مطالعه زیست رتبه های برتر به شمار می آید تحلیل آزمون‌های آزمایشی است. تحلیل آزمون‌های آزمایشی، در پی بردن به نقاط ضعف و قوت بسیار نقش دارد. در این تحلیل، باید علاوه بر سوالات اشتباه سوالات درست را نیز تحلیل کنید. نکات همه سوالات را یادداشت کنید و تک تک سوالات را بررسی کنید. بهترین زمان برای تحلیل آزمون‌های آزمایشی، عصر روز آزمون است.

کتاب زیست شناسی را مرور کنید

اگر درباره همه رتبه‌های برتر کمی مطالعه کنید، متوجه می‌شوید که همه آن‌ها کتاب را چندین بار دوره کرده‌اند. هیچ راه میانبری برای تسلط کامل بر کتاب درسی زیست وجود ندارد. این کتاب شامل نکات زیادی است که برای به خاطر سپردن آن‌ها مطالعه چند باره و مرور کتاب ضروری است.

دوران جمع بندی

مانند همه رتبه‌های برتر، روز‌های پایانی خود را به جمع بندی اختصاص دهید. در این دوران باید خلاصه نویسی‌ها و همچنین مطالب سازمان دهی شده در ذهن را مرور و جمع بندی کنید. جمع بندی آخرین مرحله برای ثبت کامل مطالب در ذهن و موفقیت در کنکور است.

مطالعه این مقاله، راهنمای بسیار خوبی برای آشنایی شما با روش مطالعه زیست رتبه‌های برتر است. تعداد زیادی از دانش آموزان با رویا‌ها و آرزو‌هایی شبیه شما، با طی کردن همین روش‌ها به همه اهداف خود رسیده‌اند. مهم‌ترین توصیه ما به شما این است که زیست را دست کم نگیرید، حتی یک تست زیست هم تاثیر زیادی در درصد و رتبه شما دارد. زیست پلاسم، موسسه‌ای تخصصی در زمینه زیست کنکور آماده پاسخگویی به همه سوالات شما درباره زیست شناسی است. با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید