کمتر کسی وجود دارد که از میزان اهمیت درس زیست شناسی در کنکور تجربی اطلاع نداشته باشد. با توجه به میزان بالای اهمیت این درس در رشته تجربی، طبعا کسب درصد 100 در درس زیست نیز نیازمند استفاده از بهترین روش‌های مطالعاتی و صرف زمان زیاد در این درس است. شما باید در کنار کمیت مطالعه به کیفیت نیز توجه کنید. البته درمورد مطالعه زیست، کیفیت بهتر مطالعه نتیجه مطالعه زیاد مطالعه این درس است. هدف اصلی این مقاله، بیان ساعات مطالعه روزانه زیست است.

کیفیت از کمیت مهم‌تر است!

ممکن است ساعت مطالعه زیست شما در طول روز بسیار زیاد باشد اما مدام احساس خواب آلودگی، خستگی و عدم تمرکز داشته باشید. در این صورت شما مطالعه مفیدی ندارید. بنابراین شما باید برای حفظ کیفیت بالای مطالعه در کنار کمیت آن برنامه ریزی خوبی برای کنکور داشته باشید.

در این برنامه ریزی باید شرایط و وضعیت و همچنین توان جسمی و روحی خود را در نظر بگیرید. معمولا دانش آموزان پشت کنکوری، زمان بیشتری نسبت به دانش آموزانی که مدرسه می‌روند دارند. پشت کنکوری‌ها 60 الی 90 ساعت زمان آزاد برای مطالعه دارند؛ اما دانش آموزانی که مدرسه می‌روند معمولا 50 ساعت زمان آزاد برای مطالعه دارند.

در این برنامه ریزی، سعی کنید رویایی فکر نکنید و برنامه ریزی منطقی داشته باشید. افزایش ساعات مطالعه روزانه زیست و سایر دروس باید به مرور باشد. هر هفته، ساعت مطالعه زیست را افزایش دهید تا به ساعت مطالعه دلخواه خود برسید. بهترین ساعت مطالعه در روز‌های جمع بندی 11 الی 13 ساعت است. از نظر رتبه‌های برتر، میانگین ساعت نرمال و متعادل مطالعه روزانه 8 ساعت است.

برای افزایش کیفیت مطالعه سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید:

  • حفظ تمرکز هنگام مطالعه: هنگام درس خواندن فقط درس بخوانید و زمان خود را صرف چک کردن موبایل و یا غذا خوردن نکنید.
  • هر روز، ساعات مطالعه معین داشته باشید: اگر ساعت مطالعه روزانه شما 8 ساعت است، باید هر روز دقیقا 8 ساعت مطالعه کنید. فراموش نکنید که “موفقیت، حاصل تکرار عادت‌های مفید و مثبت است.”

نسبت ساعات مطالعه روزانه زیست و دروس عمومی را رعایت کنید

نسبت ساعت مطالعه روزانه زیست و همه دروس اختصاصی، نسبت به دروس عمومی باید 70 درصد به 30 درصد باشد. درمورد ساعات مطالعه دروس اختصاصی نیز، باید بیشترین ساعت مطالعه را به درسی اختصاص دهید که ضریب بیشتری دارد. بنابراین در رشته تجربی، ساعات مطالعه زیست باید بیشتر از سایر دروس اختصاصی باشد.

نکته دیگری که درمورد ساعات مطالعه روزانه دروس اختصاصی و عمومی بسیار اهمیت دارد این است که شما باید در اوایل سال تحصیلی بیشتر زمان خود را صرف مطالعه دروس اختصاصی کنید و در اواخر سال، این زمان را به مطالعه دروس حفظی و عمومی اختصاص دهید.

ساعات مطالعه زیست

ساعات مطالعه روزانه زیست رتبه‌های برتر

همه رتبه‌های برتر کنکور تجربی یک فاکتور مشترک برای درس خواندن خود دارند: این فاکتور، اختصاص روزانه 1 الی دو ساعت به مطالعه درس زیست است. این ساعات مطالعه شامل تست زدن نیز می‌شود. رتبه‌های برتر، علاوه بر اختصاص زمانی برای مطالعه روزانه زیست، مدت زمانی را نیز صرف حل تست‌های زمان دار می‌کنند. در این صورت می‌توانند مهارت خود را در تست زنی نیز تقویت کنند. بهترین زمان برای حل تست، 24 ساعت بعد از اولین مطالعه است.

بهترین روش‌های مطالعه روزانه زیست به توصیه مشاوران حرفه‌ای زیست پلاسم

شاید فکر می‌کنید که رتبه‌های برتر برای مطالعه روزانه زیست ذهنی خارق العاده و شگفت انگیز دارند اما تفاوت این افراد با شما مطالعه با روش‌های اصولی زیر است:

  • در مرحله اول مطالعه روزنامه وار داشته باشید: برای اطلاع از کلیت مطالب سعی کنید ابتدا مطالعه روزنامه وار داشته باشید.
  • مطالعه مفهومی داشته باشید: در قدم دوم، سعی کنید مطالعه مفهومی داشته باشید. خط به خط دروس را مطالعه کنید و مطالب مهم را نشانه گذاری کنید.
  • خلاصه نویسی کنید: برای ثبت بهتر مطالب در ذهن، سعی کنید هنگام مطالعه دروس خلاصه نویسی را فراموش نکنید.
  • مطالعه ترکیبی داشته باشید: برای درک بهتر مطالب زیست و همچنین مرور زیست سعی کنید مطالعه ترکیبی داشته باشید.
  • زمان خود را فقط به مطالعه اختصاص ندهید: شما به غیر از درس خواندن، کار‌ها و وظایف دیگری نیز دارید. بنابراین سعی کنید هنگام برنامه ریزی، منطقی عمل کنید.
  • استراحت را فراموش نکنید: ذهن شما باید همیشه برای مطالعه آماده و شفاف باشد. بنابراین بعد از هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت، 10 دقیقه را به مطالعه اختصاص دهید. در زمان استراحت کار‌هایی را انجام دهید که به آن‌ها علاقه دارید و از انجام آن‌ها لذت می‌برید.

برای کسب بهترین درصد، رتبه و تراز در کنکور تجربی باید ساعات مطالعه روزانه زیست را تنظیم کنید. در این زمینه، بهترین الگو برای شما مطالعه تجربیات رتبه‌های برتر سال‌های گذشته است. برای درج دقیق ساعات مطالعه روزانه زیست، می‌توانید از دفتر مناسب برنامه ریزی برای کنکور استفاده کنید. مشاوران زیست پلاسم می‌توانند برای یک برنامه ریزی مناسب و خوب در دوران کنکور به شما کمک کنند. شماره تماس گروه آموزشی زیست پلاسم جهت ارتباط با مشاوران: 09384454600

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید