ما انسان‌ها عادت داریم که هنگام شروع هر کاری، موانع ذهنی زیادی داریم. کنکور نیز به عنوان یکی از محال‌ترین و سخت‌ترین آزمون‌ها برای ما است. معمولا دانش آموزان کنکوری و به ویژه دانش آموزان کنکور تجربی قبولی در این کنکور را بسیار سخت می‌دانند. دانش آموزانی که کمبود وقت دارند نیز روحیه خود را از دست می‌دهند و قبولی در این آزمون را به سال بعد موکول می‌کنند. خبر خوب این است که قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه هم امکان پذیر است. اگر شما هم به تازگی قصد شروع مطالعه برای کنکور تجربی را دارید مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم.

3 فاکتور تضمینی برای قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه

هر چقدر به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شویم استرس و نشدن‌های ذهنی نیز افزایش می‌یابد. ممکن است هنوز هم فکر کنید قبولی در کنکور تجربی با مطالعه در 4 ماه پایانی تقریبا نشدنی و غیر ممکن است. موارد زیر، 3 فاکتور تضمینی برای قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه هستند:

در قسمت بعدی، به صورت مفصل درمورد این سه فاکتور بحث می‌کنیم.

قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه

برای پوشیدن روپوش سقید پزشکی با انگیزه درس بخوانید!

داشتن انگیزه، برای موفقیت در همه ابعاد زندگی بسیار موثر است. اگر شما هم قصد قبولی در کنکور تجربی با کمترین مطالعه را دارید باید انگیزه کافی داشته باشید. زمان رفته برنمی‌گردد پس سعی کنید از این به بعد از زمان خود نهایت بهره را ببرید. اگر قصد قبولی در کنکور تجربی در 4 ماه پایانی را دارید باید درس خواندن شما از روی علاقه باشد نه از سر اجبار!

یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند در افزایش انگیزه بسیار موثر باشد، تصویر سازی ذهنی مثبت است. همیشه تصور کنید با لذت در حال درس خواندن هستید و به رویای خود که قبولی در رشته پزشکی است رسیده‌اید. همچنین شما باید کلمات و جملات مثبت را جایگزین عبارات منفی در ذهن خود کنید. در این صورت مغز شما، سیگنال و فرکانس‌های مثبتی می‌فرستد که در بهبود عملکرد شما بسیار موثر است.

برنامه ریزی درست داشته باشید

درمورد برنامه ریزی باید بسیار منطقی و نسبت به شرایط شخصی خود عمل کنید. در مرحل اول باید در نظر بگیرید که شرایط شما با دانش آموزانی که از تابستان و یا از اول مهر شروع به مطالعه کرده‌اند بسیار متفاوت است. در برنامه ریزی باید از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید.

همچنین از وقت تلف کردن و پرداختن به حواشی خودداری کنید. در مسیر برنامه ریزی برای قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه باید به آخرین بودجه بندی زیست کنکور، سوالات مهم و پرتکرار، فصل‌های مهم زیست کنکور، حذفیات کتاب زیست شناسی، قید‌های مهم زیست کنکور و سایر موارد بسیار توجه کرد.

قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه

برای قبولی در کنکور تجربی با کمترین مطالعه اصولی درس بخوانید

همه ما می‌دانیم که درس خواندن برای کنکور با درس خواندن برای امتحانات مدرسه بسیار متفاوت است. مراحل درس خواندن اصولی برای کنکور به شرح زیر است:

  • فهم دقیق مطالب کتاب: به همین منظور، شما باید نحوه مفهومی خواندن درس زیست را آموزش ببینید.
  • خلاصه نویسی را فراموش نکنید: خلاصه نویسی در دوران جمع بندی و مرور بسیار مهم است. همچنین خلاصه نویسی برای کنکور در فهم بیشتر مطالب نیز بسیار موثر است.
  • مرور درس زیست: دانش آموزان برای ثبت قطعی مطالب در ذهن باید حتما مرور درس زیست را در برنامه خود را جای دهند. البته مرور در مدت زمان کم با مرور در کل سال کمی متفاوت است.
  • درس زیست را ترکیبی مطالعه کنید: اگر دانش آموز رشته تجربی هستید بدون شک از ویژگی ترکیبی بودن درس زیست اطلاع کافی دارید. شما باید همیشه درس زیست را به صورت ترکیبی بخوانید و حتی زمان کم مطالعه نباید مانع از ترکیبی خواندن این درس شود.

تکنیک‌های شگفت انگیز مطالعه حرفه‌ای برای قبولی رشته پزشکی

برای نوشتن این مقاله مدتی را صرف بررسی روش‌ها و تکیک‌هایی کردیم که رتبه‌های برتر با استفاده از آن‌‌ها توانستند در حداقل زمان ممکن بهترین نتیجه را کسب کنند. به جرات می‌توان گفت که این تکنیک‌های شگفت انگیز، برای قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه مانند معجزه عمل می‌کنند:

  • زیاد تست بزنید: شما باید علاوه بر مطالعه و تسلط کافی بر کتاب درسی، تست زیاد بزنید. البته تست زدن شما باید با استفاده از بهترین منابع زیست کنکور باشد. این منابع را، باید بر اساس سطح علمی و توانایی‌های شخصی خودتان انتخاب کنید.
  • در بهترین آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید: برای سنجش خود بهتر است در بهترین آزمون‌های آزمایشی شرکت کنید.
  • ساعت خواب خود را تنظیم کنید: خواب افراد کنکوری باید منظم و کافی باشد در این صورت حواس پرتی هنگام درس خواندن از بین می‌رود.
  • تغذیه مناسب داشته باشید: تغذیه مناسب در دوران کنکور، در کسب بهترین نتیجه و بهترین عملکرد روزانه بسیار موثر است.
  • تند خوانی: تندخوانی باعث افزایش 5 الی 6 برابری زمان مطالعه شما می‌شود. این روش در فهم بیشتر مطالب، جلوگیری از اتلاف وقت و زمان بیشتر برای دوران جمع بندی و مرور کنکور بسیار موثر است.

قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه

کارنامه سال‌های گذشته نتیجه قبولی رشته پزشکی با 4 ماه مطالعه

در جدول زیر، به بررسی کارنامه داوطلبانی که با چهار ماه مطالعه در رشته پزشکی قبول شده‌اند می‌پردازیم:

 

رتبه منطقه

رتبه کشوری درصد ادبیات درصد عربی درصد دین و زندگی درصد زبان انگلیسی درصد زمین شناسی درصد ریاضی درصد زیست شناسی درصد فیزیک درصد شیمی شهر محل سکونت شماره منطقه
71 209 72% 80% 64% 52% 4% 96% 69% 100% 55% تهران 1
208 416 83% 74% 90% 76% 7% 67% 77% 73% 64% همدان 2
325 2219 66% 72% 63% 75% 0% 59% 65% 60% 57% ملارد

3

 

امیدواریم با مطالعه این مقاله، با نحوه مطالعه برای قبولی رشته پزشکی کنکور تجربی با 4 ماه مطالعه آشنا شده باشید. البته این مسئله به معنی رویایی فکر کردن نیست. شما باید چگونگی مطالعه برای قبولی در کنکور تجربی با کمترین مطالعه را یاد بگیرید. در اینصورت می‌توانید با انگیزه و پشتکار به هدف خود برسید. به بهانه‌ها توجه نکنید و فقط شروع کنید. قطعا قبولی در رشته پزشکی ارزش 4 ماه مطالعه فشرده و کمی سختی را دارد. تیم مشاوران حرفه‌ای زیست پلاسم در این مسیر همراه شماست. برای دریافت مشاوره می‌توانید با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید