چند سالی است که آموزش و پرورش طرحی مبنی بر تاثیر معدل در کنکور را تصویب کرده است. با این وجود، سازمان سنجش هنوز این طرح را به صورت قطعی اعلام و تایید نکرده است. این مسئله، به دغدغه‌ای برای دانش آموزان ضعیف و فرصت بسیار خوبی برای دانش آموزان ممتاز تبدیل شده است. تاثیر معدل در کنکور تجربی مانند سایر رشته‌ها به صورت مثبت است و از 5 درصد به بالا در کنکور تاثیر دارد.

در آخرین دوره کنکور، تاثیر معدل در این کنکور و همه رشته‌ها به میزان 40 درصد است. این درصد، مربوط به داوطلبانی است که مدرک دیپلم خود را بین سال‌های 1384 و 1391 دریافت کرده‌اند. هدف آموزش و پرورش از اعمال این طرح، حذف کامل  کنکور و پذیرش در دانشگاه صرفا از طریق معدل دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی است.

دانش آموزان رشته تجربی، با توجه به رقابت زیاد در کنکور تجربی و همچنین محبوبیت زیاد این رشته در ایران، می‌توانند از تاثیر مثبت معدل به عنوان سکوی پرش در کنکور استفاده نمایند.

تاثیر معدل در کنکور تجربی 1401 به چه صورت است؟

بر اساس آخرین مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، میزان تاثیر معدل در کنکور تجربی و همه رشته‌ها به استثنای رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش حدود 40 درصد است. این خبر از سایت‌ها و منابع مطمئن استخراج شده است. با این وجود، برای اطلاع دقیق از میزان تاثیر معدل در کنکور، خبر‌های مربوط به کنکور تجربی را از منابع خبری مطمئن پیگیری کنید.

آیا تاثیر معدل در کنکور تجربی 1401 باید باعث نگرانی داوطلبان شود؟

برخی از دانش آموزان از تاثیر معدل در کنکور 1401 بسیار نگرانی هستند. به نظر شما هم جای نگرانی برای تاثیر معدل در  کنکور وجود دارد؟ همانطور که در مقدمه نیز گفتیم، تاثیر معدل در کنکور به صورت مثبت است. اطلاعات دقیق‌تر درباره تاثیر معدل در کنکور 1401:

اگر شما نیز دانش آموز رشته تجربی هستید از تفاوت اصلی و اساسی درس زیست شناسی کنکور و زیست شناسی امتحان نهایی اطلاع کافی دارید. ممکن است شما بتوانید در امتحان نهایی درس زیست بهترین نمره را کسب کنید؛ اما با وجود تلاش‌های زیاد امکان موفقیت شما در کنکور وجود نداشته باشد.

دلیل ناکامی برخی از دانش آموزان در کنکور تجربی، عدم اطلاع درست درباره ترکیبی خواندن درس زیست و همچنین مفهومی خواندن درس زیست است. همچنین، احتمال موفقیت دانش آموزانی که برنامه ریزی درستی برای کنکور تجربی ندارند و یا از مرور درس زیست در دوران کنکور غافل می‌شوند بسیار کم است.

برنامه ریزی برای کنکور تجربی بخش زیادی از مسیر موفقیت در کنکور تجربی است، به همین منظور مقاله روش‌های درست برنامه ریزی برای کنکور را برای شما دانش آموزان عزیز تهیه کرده‌ایم.

مقاله‌های پیشنهادی گروه آموزشی زیست پلاسم برای موفقیت در کنکور رشته تجربی و موفقیت در درس زیست شناسی امتحان نهایی موارد زیر هستند:

بنابراین با وجود تاثیر معدل در کنکور تجربی، شما نباید از تکنیک‌های موثر برای موفقیت در کنکور غافل شوید و همه آن‌ها را آموزش ببینید.

تاثیر معدل در کنکور تجربی

تاثیر معدل در کنکور تجربی 1401 شامل چه داوطلبانی می‌شود؟

  • داوطلبان نظام قدیم رشته تجربی که بعد از سال 1384 و پیش از سال 97-98 از دبیرستان فارغ التحصیل شده‌اند
  • داوطلبان نظام جدید، که از سال 98 در کنکور ثبت نام کرده‌اند. تاثیر معدل، در نتیجه کنکور این داوطلبان نیز 40 درصد است
  • فرزندان ایثارگر با سهمیه 5 و 25 درصدی و همچنین داوطلبان دارای سهمیه مناطق
  • در صورت تغییر رشته، معدل دبیرستان شما در کنکور تاثیری ندارد.
  • تاثیر معدل در کنکور برای داوطلبان رشته‌های فنی و حرفه‌ی و کاردانش صفر است.

چگونه می‌توان معدل کتبی رشته تجربی را افزایش داد؟

آموزش و پرورش، در کنار طرح تاثیر معدل در کنکور، طرحی به نام ترمیم معدل را نیز تصویب کرده است. دانش آموزانی که معدل و نمرات پایینی دارند، می‌توانند با شرکت در این طرح نمرات برخی از دروس و در نتیجه معدل را جبران کنند.

تاثیر معدل در کنکور برای دانش آموزانی که در دوران دبیرستان خود نمرات خوبی را کسب کرده‌اند بسیار مفید است. شما هم می‌توانید با برنامه ریزی درست، علاوه بر امادگی برای کنکور، با استفاده از تاثیر 40 درصدی معدل در کنکور تجربی 1401 از سایر داوطلبان پیشی بگیرید. در صورت هر گونه سوالی در این زمینه، می‌توانید با گروه تخصصی زیست پلاسم تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید