هر کدام از گروه‌های درسی دبیرستان درسی مهم دارند که موثر‌ترین درس برای قبولی در بهترین رشته‌ها به شمار می‌آید. تاثیر زیست در کنکور تجربی نیز با ضریب 12 و 6 بسیار زیاد است. رشته تجربی دارای 5 زیر گروه است که برای زیر گروه‌های 1 و 2 این رشته، ضریب درس زیست شناسی 12 است و برای زیر گروه‌های 3 تا 5، ضریب درس زیست شناسی 6 است. بنابراین دانش آموزانی که قصد قبولی در بهترین رشته‌های این شاخه  اعم از پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… باید زمان، توجه و تمرکز کافی برای موفقیت در درس زیست صرف کنند.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره تاثیر زیست در کنکور تجربی و برترین روش‌های افزایش درصد زیست کنکور صحبت کنیم.

نکاتی در مورد تاثیر زیست در کنکور تجربی

تاثیر زیست در کنکور تجربی بر اساس ضریب بالای آن است. درس زیست شناسی باید به صورت حفظی، مفهومی و ترکیبی مطالعه شود. با توجه به بودجه بندی زیست کنکور 1400، بیشتر می‌توان به تاثیر زیست در کنکور تجربی پی برد. تعداد سوالاتی که از هر پایه مطرح می‌شود متفاوت است اما هر سه پایه دارای اهمیت یکسان هستند.

با توجه به ترکیبی بودن درس زیست، ممکن است سوالی از یکی از پایه‌ها مطرح شود و جواب‌ها از بقیه پایه‌ها و فصل‌ها باشند. بنابراین مطالعه مقالات مفهومی خواندن درس زیست و ترکیبی خواندن درس زیست را به عنوان عوامل موثر بر افزایش درصد زیست کنکور به دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنیم. در ادامه چند گام مهم و اصولی را برای کسب درصد بالا در درس زیست معرفی می‌کنیم.

تاثیر زیست در کنکور تجربی

3 گام موثر بر افزایش درصد زیست در کنکور

بر اساس آمار‌ سال‌های گذشته، فقط 7 درصد از داوطلبان کنکور تجربی، دارای درصد بالای 50 در درس زیست هستند.لذا، دانش آموزانی که گام‌های زیر را طی کنند می‌توانند درصد بالایی را در درس زیست کسب کنند:

گام اول: انتخاب بهترین منبع درس و تست

با توجه به تاثیر زیست در کنکور تجربی، باید از تجربه رتبه‌های برتر جهت برنامه‌ریزی درست برای مطالعه زیست کنکور و انتخاب منابع مناسب برای مطالعه و تست استفاده کرد. در درجه اول، توصیه همه رتبه‌های برتر در انتخاب بهترین منبع، مطالعه کتاب درسی است. دانش آموزان باید ابتدا بر مطالب کتاب درسی تسلط کافی پیدا کنند. در مرحله بعد باید به سراغ سایر منابع و یا کتاب‌های تست بروند.

در انتخاب بهترین منابع تست برای کنکور تجربی نیز، مشورت با کارشناسان و مشاوران این رشته توصیه می‌شود. منابع تست باید کاملا استاندارد و بر اساس سطح علمی دانش آموزان باشند. در واقع این منابع باید خلاصه، مختصر، کاربردی و حاوی انواع تست‌ها باشند.

انتخاب منبعی معتبر و درست، مانع از اتلاف وقت دانش آموزان می‌شود. مطالعه درسنامه کتاب تست‌های معتبر و تست زدن زیاد، عوامل بسیار موثری بر افزایش درصد زیست کنکور هستند. همچنین مطالعه و تسلط بر یک منبع کافی است و نیازی به مطالعه چند کتاب تست مختلف نیست.

گام دوم: مطالعه اصولی درس زیست

در مرحله اول مطالعه نیازی به خلاصه نویسی نیست زیرا دانش آموزان تسلط کافی بر درس ندارند و در خلاصه نویسی‌ها به نوشتن نکات کم اهمیت می‌پردازند.

در مرحله دوم، دانش آموزان باید زمان خود را صرف مطالعه درسنامه‌ها و تست زنی کنند و به یادداشت‌برداری نکات تست‌ها بپردازند. بعد از این مرحله، دانش آموزان باید مجددا سراغ کتاب درسی بروند و همزمان با مطالعه عمیق، مطالب مهم را در حاشیه کتاب خلاصه‌برداری کنند.

با توجه به اینکه مطالب بعد از مطالعه به حافظه کوتاه مدت سپرده می‌شوند، برای انتقال و تثبیت آن‌ها در حافظه بلند مدت خلاصه نویسی و مرور بسیار ضروری است. خلاصه نویسی درست، مهم‌ترین عامل برای کاهش مدت زمان لازم برای مرور درس زیست است. برای اطلاع بیشتر از بهترین روش‌ها برای خلاصه نویسی درس زیست به مقاله زیر مراجعه نمائید:

5 گام طلایی برای خلاصه نویسی درس زیست

گام سوم: تمرین و تکرار تست‌ها به صورت اصولی

یکی از مراحل مرور درس زیست، تست زنی است. تست زدن نیز باید در مراحل مختلف انجام شود و دانش آموزان باید به تمرین و تکرار انواع تست‌ها بپردازند. همچنین برای موفقیت در تست زنی مطالعه مقالات زیر را به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنیم:

تکنیک‌های تضمینی افزایش سرعت در تست زنی

روش‌های صحیح تست زدن در کنکور چه هستند؟

رشته تجربی به عنوان پرطرفدار‌ترین رشته در ایران است. به همین علت نباید از تاثیر زیست در کنکور تجربی غافل شد. بنابراین دانش آموزان رشته تجربی برای موفقیت در آزمون سرنوشت ساز کنکور، باید همه توان و تلاش خود را به کار بگیرند. گروه آموزشی زیست پلاسم، با مشاوران متخصص در زمینه کنکور تجربی در همه مراحل آمادگی برای کنکور تجربی در خدمت شما عزیزان هستند. برای دریافت مشاوره‌های بیشتر با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید