یکی از تصورات غلط در جامعه و به ویژه در میان دانش آموزان کنکوری، تمرکز بر تلاش گرایی است. این تصور و نگرش حاصل افسانه‌ها و اتفاقات گذشته است. در گذشته، افرادی که تلاش بیشتری می‌کردند و یا قدرت بیشتری داشتند موفق‌تر بودند. اگر شما نیز معیار اصلی موفقیت در کنکور را تلاش گرایی می‌دانید، مطالعه این مقاله برای شما الزامی است. هدف گروه آموزشی زیست پلاسم در این مقاله، آموزش تلاش مفید است. تلاشی که با صرف کمترین زمان، بهترین نتیجه و بازخورد را برای شما داشته باشد. موضوع اصلی این مقاله صحبت درباره تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور است.

انتخاب میان تلاش گرایی یا نتیجه گرایی 

در ابتدای مقاله، وظیفه خودم می‌دانم که تعریف دقیق و درستی درباره تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور داشته باشم. همچنین در ادامه، قصد دارم درباره فرادی که با افراط و تفریط در این دو مورد زمینه‌های شکست خود را فراهم می‌کنند صحبت کنم.

تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور

تلاش گرایی در دوران کنکور چیست؟

قطعا همه ما با ضرب المثل معروف ((نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد)) آشنایی داریم. منظور اصلی این ضرب المثل کار و تلاش زیاد برای کسب موفقیت است. به نظر شما تلاش زیاد و در عین حال غیر اصولی تا چه حد در رسیدن به موفقیت موثر است؟

باید این واقعیت را به شما بگوییم که تلاش زیاد برای رسیدن به اهداف حاصل تفکرات و فرهنگ سازی‌های اشتباه گذشته است. ما به هیچ وجه منکر ضرورت تلاش برای رسیدن به اهداف نیستیم. بلکه معتقدیم شما به جای 12 ساعت مطالعه غیر مفید در طول روز، می‌توانید 7 ساعت مطالعه مفید و اصولی داشته باشید.

حتما شما هم از خواندن جمله بالا بسیار تعجب کردید. هدف اصلی گروه آموزشی زیست پلاسم، ارائه تکنیک‌های طلایی در زمینه کنکور تجربی به منظور کاهش ساعت مطالعه و مطالعه مفید در طول روز است. بنابراین شما می‌توانید با مطالعه مقالات زیر، شیوه درس خواندن خود را تغییر دهید و جزو نفرات برتر کنکور تجربی 1401 باشید:

این مطلب، درباره تلاش گرایی بود. در قسمت بعدی شما با نتیجه گرایی نیز آشنا می‌شوید. همچنین به صورت کامل، به تفاوت میان تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور پی می‌برید.

تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور

نتیجه گرایی چیست؟

متاسفانه درصد زیادی از افراد، به جای تمرکز بر مسیر و تلاش اصولی همیشه درگیر نتیجه هستند. این افراد، معمولا اضطراب زیادی را تحمل می‌کنند. حتی ممکن است در دوران آمادگی برای کنکور و هنگام آزمون دچار حملات پانیک، تنگی نفس، افزایش ضربان قلب و… شوند.

معمولا این دسته از دانش آموزان سر جلسه کنکور نیز به جای زمان گذاشتن برای حل سوالات، زمان خود را صرف تخمین تقریبی درصد کنکور می‌کنند. اگر شما نیز جزو این گروه از دانش آموزان هستید، بهتر است در شیوه درس خواندن و حضور خود در جلسه امتحان تجدید نظر کنید!

در این مقاله، سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره تلاش گرایی یا نتیجه گرایی در دوران کنکور را به شما دانش آموزان عزیز ارائه دهیم. پیشنهاد گروه آموزشی زیست پلاسم به شما دانش آموزان عزیز تمرین و تلاش در کنار آموزش اصولی و درست است. شما باید حد تعادل را رعایت کنید. لطفا از تک بعدی بودن در هر دو زمینه تلاش گرایی و نتیجه گرایی بپرهیزید.

دوران آمادگی برای کنکور، دوران آزمون و خطاهای جدی و بزرگ نیست. ما برای جلوگیری از این آزمون و خطا‌ها و عدم اتلاف وقت گرانبهای شما عزیزان بهترین روش‌های آمادگی برای کنکور تجربی را به شما ارائه می‌دهیم. مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم، از طریق شماره 09384454600 آماده پاسخ به سوالات شما در دوران آمادگی برای کنکور 1401 هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید