سوال چگونه زیست را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه‌ها و سوالات مهم دانش آموزان رشته تجربی است. دانش آموزانی که زیست کنکور را 100 درصد می‌زنند، به راحتی می‌توانند در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و… بهترین رتبه‌ها را کسب کنند. دانش آموزان می‌توانند با برنامه‌ریزی منظم، علاوه بر لذت بردن از مطالعه درس زیست شناسی از آشفتگی هنگام مطالعه جلوگیری کنند.

رسیدن به درصد 100 در درس زیست کنکور تجربی نیازمند رعایت اصول خاصی است. در این مقاله شما را با کلیه اصول لازم برای رسیدن به درصد 100 در درس زیست شناسی آشنا می‌کنیم.

انتخاب قابل اعتماد‌ترین و بهترین منبع برای مطالعه

یکی از مهم‌ترین اقدامات در جواب چگونه زیست را 100 بزنیم؟ انتخاب منبعی مناسب و قابل اعتماد برای مطالعه است. تعداد زیادی از دانش آموزان تصور می‌کنند که بهترین منابع برای مطالعه درس زیست، کتاب‌های حجیم و پیچیده موسسات مختلف است. این تصور کاملا اشتباه است و همانطور که در مقاله انتخاب بهترین منبع برای مطالعه درس زیست بیان کردیم، قابل اعتماد‌ترین منبع برای مطالعه درس زیست شناسی خود کتاب درسی است.

دانش آموزان برای تسلط کامل بر درس زیست شناسی باید کتاب را کامل بخوانند و از هیج نکته‌ای در آن غافل نشوند. در کتاب زیست شناسی کلیه تصاویر، نمودار‌ها، قید‌ها و.. مهم هستند.

مرور‌های مداوم درس زیست

تنها روش به خاطر سپردن دائمی درس زیست، مرور مداوم و مکرر این درس است. این مرور باید در تمام طول سال و به صورت زیر انجام شود:

  • اولین مرور درس زیست: اولین مرور این درس باید بلافاصله بعد از مطالعه اولیه و یا چند ساعت بعد از آن باشد. در این صورت مطالب در حافظه کوتاه مدت شما ثبت می‌شوند.
  • دومین مرور درس زیست: به توصیه مشاوران و رتبه‌های برتر، دومین مرور برای این درس باید یک روز بعد از مطالعه اولیه انجام شود.
  • سومین مرور درس زیست: بهترین زمان برای سومین مرور درس زیست، یک هفته بعد از مطالعه اولیه است. در این صورت مطالب به حافظه بلند مدت منتقل و در آن ثبت می‌شوند.

همچنین دانش آموزان باید قبل از شروع مطالعه هر فصل، فصل‌های قبلی را از روی خلاصه‌برداری‌های گذشته مرور کنند. این مرور‌ها باید تا زمان تسلط کامل بر کل کتاب انجام شود. بنابراین مرور‌های متوالی نیز یکی از بهترین راهکار‌های چگونه زیست را 100 بزنیم؟ است.

همچنین برای اطلاع دقیق‌تر از مرور درس زیست، مطالعه مقاله زیر را به شما دانش آموزان عزیز پیشنهاد می‌کنیم:

چگونه زیست شناسی را مرور کنیم؟

چگونه زیست را 100 بزنیم

مطالعه عمیق، مفهومی، ترکیبی و اصولی

خواندن سطحی و طوطی وار درس زیست مانع از یادگیری و تسلط کامل در این درس می‌شود. توصیه مشاوران به دانش آموزان، برای کسب نتیجه دلخواه در این درس مطالعه دقیق و مفهومی است. دانش آموزان با انجام موارد زیر، می‌توانند زیست شناسی را دقیق و مفهمومی مطالعه کنند:

  • مطالعه و خواندن دقیق متن کتاب درسی به صورت خط به خط و پیدا کردن نکات کلیدی
  • ارتباط مطالب کتاب به یکدیگر
  • یافتن تفاوت و شباهت‌های موجود در مطالب کتاب
  • دسته‌بندی مطالب مختلف کتاب

دانش آموزانی که کتاب را به صورت دقیق مطالعه کنند، باید بتوانند در عین تجزیه و تحلیل مطالب کتاب، آن‌ها را به زبان خود نیز بیان کنند.

سوال طرح کردن از متن کتاب درسی

یکی از مناسب‌ترین جواب‌ها برای چگونه زیست را 100 بزنیم؟ مطرح کردن سوال از متن کتاب درسی به جای طراحان سوال است. فقط دانش آموزانی که کتاب را به صورت ترکیبی مطالعه کرده‌اند می‌توانند از متن کتاب سوال طرح کنند. توانایی طرح سوال از متن کتاب درسی به معنی تسلط کامل بر درس است. برای اطلاع کامل از ترکیبی خواندن درس زیست به این مقاله مراجعه نمائید:

چگونه زیست را ترکیبی بخوانیم؟

تجزیه و تحلیل سوالات آزمون‌های آزمایشی و آزمون سراسری سال‌های گذشته

تجزیه و تحلیل نمونه سوالات نیز راه‌حل مناسبی در جواب چگونه زیست را 100 بزنیم؟ هستند. دانش آموزان باید دفترچه‌ای برای یادداشت نکات سوالات در نظر بگیرند و در این دفترچه نکات زیر را یادداشت کنند:

  • متن کتاب درسی درباره سوالات بدون پاسخ
  • یادداشت و مرور جواب درست سوالات اشتباه
  • یادداشت نکات کنکوری و تست‌های دارای تله

مطالعه این مقاله نیز می‌تواند برای شما مفید باشد: کدام یک از آزمون‌های آزمایشی را شرکت کنیم؟

اختصاص زمان زیاد برای مطالعه درس زیست شناسی

از جمله راه‌حل‌های مناسب چگونه زیست را 100 بزنیم؟ اختصاص زمان زیاد برای مطالعه درس زیست شناسی است. افرادی که ساعت مطالعه کمی در طول هفته دارند، نمی‌توانند درصد 100 را در درس زیست کسب کنند. دانش آموزان رشته تجربی، برای رسیدن به درصد 100 در درس زیست باید روزانه 2 ساعت به مطالعه زیست اختصاص دهند.

انتخاب بهترین کتاب کمک آموزشی

کتاب‌های کمک آموزشی باید خلاصه، روان و جامع باشند. انتخاب بهترین کتاب کمک آموزشی، باید بر اساس سطح علمی دانش آموزان باشد. انتخاب بهترین منبع کمک آموزشی، باعث صرفه جویی در زمان و کسب مهارت در تست زنی می‌شود.

چگونه زیست را 100 بزنیم؟ پاسخ درست به این سوال، قبولی در رشته‌های تاپ گروه تجربی که آرزوی خیلی از دانش آموزان است را تضمین می‌کند. نکاتی که در پاسخ به این سوال ذکر شد بسیار کاربردی و کلیدی هستند. این راهکار‌ها، حاصل تجربیات رتبه‌های برتر سال‌های گذشته و توصیه مشاوران زیست پلاسم است. برای دریافت مشاوره‌های بیشتر با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید