انتخاب بهترین منابع زیست کنکور، یکی از مهمترین اقدامات برای آمادگی در کنکور رشته تجربی است. اولین و بهترین منبع قابل اعتماد، کتاب درسی زیست شناسی است. بعد از مطالعه و تسلط کامل بر کتاب درسی، نوبت به انتخاب بهترین منبع کمک درسی مفید زیست شناسی می‌رسد.

موارد زیادی، به عنوان معیارهای لازم برای یک کتاب کمک درسی خوب به حساب می آیند. دانش آموزانی که در این انتخاب دقت کافی را به کار ببرند می‌توانند اطلاعات راجع به درس زیست و همچنین مهارت تست زنی را در خود تقویت کنند. برای اطلاع کامل از  بهترین منابع زیست کنکور، تا پایان مقاله با ما همراه باشید. این منابع بر اساس بررسی‌های دقیق مشاوران زیست پلاسم انتخاب شده اند.

8 دلیل اهمیت انتخاب بهترین منابع زیست کنکور

درس زیست شناسی برای دانش آموزان رشته تجربی، درسی بسیار سخت به حساب می آید. در ادامه، قصد داریم 8 مورد از مورد از دلایل اهمیت انتخاب بهترین منابع زیست کنکور را بیان کنیم:

  • ضریب بالای درس زیست
  • تعداد سوالات زیاد این درس در کنکور تجربی
  • زمانبدی محدود زیست کنکور نسبت به تعداد سوالات
  • ترکیبی بودن مباحث درس زیست

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این درس سرنوشت ساز، به مقاله همه چیز راجع به زیست کنکور مراجعه نمائید.

 

بهترین منابع درس زیست شناسی

اصلی‌ترین قسمت یادگیری درس زیست، حضور در کلاس و استفاده از آموزش‌های معلم است، به همین علت، حضور در کلاس بسیار مهم است. دانش آموزان باید بعد از آموزش و تسلط کامل بر کتاب درسی، به سراغ انتخاب بهترین منابع زیست کنکور بر اساس دلایل اهمیت این درس در کنکور بروند.

کتاب‌های کمک آموزشی، برای مرور درس‌ها، یادگیری کامل و افزایش مهارت و توانایی در تست زنی مناسب هستند. در صورتی که هدف شما رتبه برتر شدن درس زیست است، مقاله تکنیک های تضمینی افزایش درس زیست کنکور نیز برای شما مناسب است.

بهترین منابع کنکور زیست

کتاب تست خیلی سبز زیست مخصوص کنکور

کتاب تست زیست خیلی سبز، به عنوان یکی از بهترین منابع زیست کنکور است. علت محبوبیت زیاد این کتاب در میان دانش آموزان و مشاوران، درسنامه های کامل و جامع آن است. در واقع این کتاب، مکمل بسیار خوبی برای کتاب درسی است. درسنامه های کتاب تست خیلی سبز، مطالب کتاب را بسیار بیشتر و مفصل‌تر توضیح داده اند. جدید‌ترین چاپ‌های این کتاب، تا حد زیادی به تست های کنکور سراسری شباهت دارند. کتاب های تست خیلی سبز زیست، در هر سه پایه دهم تا دوازدهم منشر می‌شوند.

مباحث این کتاب برای پایه دوازدهم، از همه فصل‌ها و به صورت کامل مطرح شده اند. اما مطالب کتاب در عین کامل و جامع بودن، به صورت روان و خلاصه شده مطرح شده اند. ترتیب وجزئیات مطالب کتاب تست خیلی سبز زیست به این صورت است:

  • درسنامه جامع: آموزش درس زیست به صورت مفهومی، کامل و کاربردی
  • تست‌های طبقه بندی شده از درسنامه جامع: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با تست‌ها و اطلاع از میزان تسلط خود در درس زیست
  • تست‌های ترکیبی: با هدف جمع آوری کلیه مطالب هر فصل، توسط دانش آموزان
  • پاسخنامه تشریحی سوالات در پایان هر فصل

تغییرات این کتاب در چند سال اخیر، کاملا با تغییرات کتاب درسی و سوالات کنکور سال‌های گذشته تطابق دارند. در چاپ‌های جدید کتاب تست خیلی سبز زیست، به مسئله پیچیدگی و ترکیبی بودن سوالات توجه کافی شده است. مطالب کتاب پایه تست خیلی سبز زیست، مانند کتاب خیلی سبز پایه دوازدهم است. تفاوت این دو کتاب، در ترتیب قرار گرفتن مباحث است.

کتاب فاگوزیست برای دوازدهمی ها

کتاب فاگوزیست پایه دوازدهم، بسیار کاربردی و پرطرفدار است. تمامی مطالب کتاب درسی، به صورت خط به خط و حتی با توضیحات بیشتر در این کتاب ذکر شده اند. اما حجم این کتاب، از حجم کتاب درسی نیز بیشتر است. همین موضوع، باعث اتلاف وقت دانش آموزان و عدم تمرکز کافی آن‌ها بر درس شود. مطالعه این کتاب، به دانش آموزان پایه دهم و یازدهم با وقت بیشتر، به عنوان منبعی کامل و جزئی توصیه می‌شود. کتاب فاگوزیست برای دانش آموزان پایه دوازدهم، در دو جلد منتشر شده است. مطالب کتاب به ترتیب زیر هستند:

  • درسنامه‌های کتاب به صورت جامع و کامل و با بیانی کاملا ساده
  • تست‌های آموزشی با تنوع زیاد
  • تست‌های تالیفی و تست‌های کنکور سراسری
  • تصاویر رنگی با تنوع زیاد در متن
  • پاسخنامه تشریحی+ پاسخنامه کلیدی در پایان هر فصل

همچنین این انتشارات، درباره همه مباحث موجود در درس زیست شناسی به صورت جداگانه کتاب منتشر کرده است.

کتاب تست نشر الگو به صورت سه بعدی

کتاب تست نشر الگو نیز، در لیست بهترین منابع زیست کنکور قرار دارد. این کتاب، به صورت سه بعدی است و در هر سه پایه چاپ می‌شود. برای پایه دوازدهم، این کتاب نیز مانند فاگوزیست در دو جلد منتشر می‌شود. مطالب کتاب تست سه بعدی نشر الگو:

  • درسنامه: خلاصه مطالب کتاب درسی
  • تصاویر رنگی و نمودار‌های درختی در متن درسنامه‌ها: این دو مورد، برای فهم بیشتر دانش آموزان از مطالب کاربرد دارند
  • تست‌ها: سوالات تستی این انتشارات، به صورت تالیفی و همچنین از سوالات آزمون‌های سراسری و آزمون‌های آزمایشی معتبر مطرح می‌شوند. به همین علت، نشر الگو به عنوان بهترین منبع تست زیست به شمار می آید
  • سوالات تستی
  • پاسخنامه تشریحی دقیق شامل بیان کلیه نکات کنکوری درس زیست

کتاب تست گاج (میکرو طلایی گاج و آی کیو پلاس گاج)

این کتاب در دو نوع زیر به چاپ رسیده است:

  • میکرو طلایی گاج: دانش آموزانی که قصد یادگیری درس زیست را در سطح متوسط دارند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. این کتاب هم در دو جلد منتشر شده است. در جلد اول، نویسنده به طرح سوالات تستی چالشی به همراه پاسخنامه تشریحی پرداخته است. دانش آموزان برای مطالعه درسنامه، باید حتما جلد دوم را تهیه کنند.
  • آی کیو پلاس گاج: سطح سوالات کتاب آی کیو پلاس گاج بسیار سخت است. به همین علت، این کتاب به دانش آموزان سطح متوسط و ضعیف توصیه نمی‌شود. زیرا در صورت عدم تسلط کافی به درس زیست، مراجعه به این کتاب نتیجه ای به جز ناامیدی به همراه نخواهد داشت.

کتاب تست‌های قلم چی

کتاب‌های تست قلمچی نیز به عنوان یکی از بهترین منابع زیست کنکور، تست‌هایی قوی دارند. این کتاب، مناسب شرکت کنندگان در آزمون‌های آزمایشی قلمچی و همه داوطلبان کنکور سراسری است. مزیت اصلی این کتاب، وجود طراحان زیاد سوال با دیدگاه‌های متفاوت است.

دانش آموزان، باید در انتخاب بهترین منابع زیست کنکور توجه کافی داشته باشند. انتخاب درست و دقیق این کتاب‌ها، می‌تواند نتیجه فوق العاده ای را به همراه داشته باشد. در واقع این انتخاب، شانس بسیار خوبی برای رتبه برتر شدن است. در نتیجه یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشرفت در درس زیست و موفقیت در کنکور، استفاده از بهترین منابع زیست کنکور است. هر دانش آموزی می‌تواند با تحقیق و بررسی دقیق درباره این منابع و نسبت به شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

اگر به دنبال رتبه برتر شدن هستید، این مقاله می‌تواند برای شما کاربردی باشد:

برترین روش‌های افزایش درصد زیست کنکور

 

 

 

 

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید