با توجه به اینکه تعداد داوطلبان کنکور تجربی نسبت به سایر رشته‌ها بسیار بیشتر است، توجه به بودجه بندی این رشته نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. میزان اهمیت بودجه بندی کنکور 1399 نیز از جهاتی، نسبت به سایر سال‌ها بسیار اهمیت دارد. زیرا کنکور 1399 بسیار متفاوت‌تر از بقیه سال‌ها است. یکی از مهم‌ترین تاثیرات بررسی بودجه بندی سال‌های گذشته کنکور، برنامه ریزی‌های دقیق‌تر و بهتر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی بودجه بندی زیست کنکور 1399 بپردازیم.

اگر شما دانش آموز رشته تجربی هستید، قطعا از بودجه بندی زیست کنکور 1399 برای برنامه ریزی درست زیست کنکور در روز‌های باقیمانده تا کنکور 1399 استفاده می‌کنید. برای آشنایی با سایر فواید بودجه بندی زیست کنکور 1399 تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

فواید مطالعه بودجه بندی

بودجه بندی کنکور،  به بررسی کامل همه ویژگی‌های تمام دروس در کنکور می‌پردازد. بررسی و توجه به بودجه بندی زیست کنکور 1399، باعث مطالعه صحیح و اصولی مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین درس رشته تجربی می‌شود. داوطلبان کنکور 1400 نیز برای آشنایی با نحوه طرح سوال طراحان و همچنین میزان اهمیت هر فصل و سایر موارد باید با دقت هر چه تمام‌تر، بودجه بندی زیست کنکور 1399 را مطالعه کنند.

دانش آموزانی که قبل از برنامه ریزی، بودجه بندی را مطالعه می‌کنند معمولا از زمان نهایت بهره را می‌برند. البته در درس زیست، با توجه به ترکیبی بودن و همچنین مفهومی بودن درس زیست، بهتر است که کتاب به صورت کامل و مفهومی مطالعه شود.

مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم، مقاله چگونه زیست را مفهومی بخوانیم؟ را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان از روش اصولی مطالعه درس زیست تهیه کرده‌اند.

همچنین برای اطلاع بیشتر از بودجه بندی کنکور، مطالعه دو مقاله بودجه بندی زیست کنکور 1400 و همچنین بودجه بندی دروس عمومی کنکور 1400 را به شما دانش آموزان عزیز توصیه می‌کنیم.

بودجه بندی زیست کنکور 1399

اهمیت اطلاع از بودجه بندی کنکور 

درس زیست شناسی مهم‌ترین درس رشته تجربی است؛ اما این درس به علت حجم و پیچیدگی زیاد زود فراموش می‌شود. بنابراین دانش آموزان در صورت کمبود وقت، می‌توانند با مراجعه به و مطالعه بودجه بندی زیست کنکور، فقط به مطالعه و مرور مطالب مهم این درس بپردازند.

بودجه بندی زیست کنکور 1399

تعداد سوالات زیست به تفکیک پایه‌ها

برخی از دانش آموزان تصور می‌کنند که با اطلاع از تعداد سوالات هر پایه و فصل، می‌توانند زمان خود را فقط صرف مطالعه بعضی از مباحث کنند؛ اما این تصور اشتباه است. ممکن است مطالعه یک فصل به علت حجم زیاد آن، به اندازه مطالعه دو الی سه فصل نیاز به صرف زمان داشته باشد. این به معنی حذف آن فصل نیست زیرا درس زیست یک درس ترکیبی است. در واقع در کنکور، سوال از یک فصل مطرح می‌شود و هر گزینه از سایر فصل‌های مرتبط با صورت سوال است. بنابراین امکان حذف هیچ فصلی از درس زیست شناسی در کنکور وجود ندارد. بنابراین مطالعه مقاله چگونه زیست را ترکیبی بخوانیم؟ به شما عزیزان توصیه می‌کنیم.

در ادامه، تعداد سوالات درس زیست شناسی از هر پایه و فصل بیان شده است:

بودجه بندی زیست پایه دهم

تعداد سوالات پایه دهم از هر فصل این پایه، در جدول زیر ذکر شده است:

فصل‌ها تعداد سوالات
فصل یک: دنیای زنده 0 سوال
فصل دو: گوارش 5 سوال
فصل سه: تبادلات گازی 3 سوال
فصل چهار: گردش مواد 7 سوال
فصل پنج: تنظیم اسمزی و دفع مواد زائد 7 سوال
فصل شش: از یاخته تا گیاه 1 سوال
فصل هفت: جذب و انتقال مواد در گیاهان 0 سوال

فصل‌هایی که از آن‌ها سوالی مطرح نشده است، به صورت جواب در پاسخنامه سایر سوالات آورده شده‌اند.

بودجه بندی زیست پایه یازدهم

تعداد سوالات زیست پایه یازدهم در کنکور 1399 به شرح زیر است:

فصل‌ها تعداد سوالات
فصل یک: تنظیم عصبی 3 سوال
فصل دو: حواس 3 سوال
فصل سه: دستگاه حرکتی 2 سوال
فصل چهار: تنظیم شیمیایی 1 سوال
فصل پنج: ایمنی 2 سوال
فصل شش: تقسیم یاخته 1 سوال
فصل هفت: تولید مثل 2 سوال
فصل هشت: تولید مثل نهاندانگان 2 سوال
فصل نه:  پاسخ گیاهان به محرک‌ها 1 سوال

 

بودجه بندی زیست پایه دوازدهم

تعداد سوالات زیست پایه دوازدهم، از فصل‌های مختلف به این شرح است:

فصل‌ها تعداد سوالات
فصل یک: مولکول‌های اطلاعاتی 3 سوال
فصل دو: جریان اطلاعات در یاخته 2 سوال
فصل سه: انتقال اطلاعات در نسل‌ها 4 سوال
فصل چهار: تغییر در اطلاعات وراثتی 2 سوال
فصل پنج: از ماده به انرژی 2 سوال
فصل شش: از انرژی به ماده 2 سوال
فصل هفت: فناوری‌های نوین زیستی 0 سوال
فصل هشت: رفتار‌های جانوران 0 سوال

 

در  این مقاله سعی کردیم به صورت کامل و دقیق به بیان بودجه بندی زیست کنکور 1399 بپردازیم. قطعا هر دانش آموز رشته تجربی، علاوه بر فراهم نمودن کلیه مقدمات برای آمادگی در زیست کنکور، به بودجه بندی این درس نیز توجه کافی دارد. با قدم برداشتن درست و اصولی در سال کنکور، هر لحظه بیشتر به موفقیت نزدیک می‌شوید.

تیم تخصصی گروه آموزشی زیست پلاسم، برای ابهامات، سوالات و اشتباهات احتمالی در این مسیر، به صورت شبانه روزی در خدمت شما دانش آموزان عزیز است. شما هم مانند رتبه‌های برتر، به خانوداه بزرگ زیست پلاسم بپیوندید. ارتباط با مشاوران ما از طریق تماس با شماره 09384454600 امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید