با توجه به زندگی ماشینی امروز و مشکلاتی مانند کار، قبولی در بعضی آزمون‌ها، تنهایی و مشکلات سلامتی افراد زیادی استرس را تجربه می‌کنند. ممکن است شما نیز به علت مسائل موجود در زندگی، مجبور به تحمل استرس زیادی باشید. برای رهایی از این استرس و اضطراب و تاثیرات مخرب آن بر سلامتی جسم و روح ضروری است که با انواع راه های کنترل استرس کنکور آشنا شوید.

به همین منظور، گروه آموزشی زیست پلاسم این مقاله را جهت معرفی انواع روش های کنترل استرس و رهایی شما از این مسئله تهیه نموده است. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین راه ‌ها و تکنیک‌های مدیریت استرس را معرفی کنیم.

راه های کنترل استرس در دوران کنکور

یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که دانش آموزان کنکوری باید در دوران آمادگی کنکور انجام دهند، آشنایی با راه های مدیریت استرس است. کنترل استرس دوران کنکور، می‌تواند نتایج کنکور را به صورت کامل تغییر دهد و دگرگون کند.

استرس به مرور زمان حتی سلامت برخی از سلول‌های مغزی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید از طریق راه ‌های کلیدی مدیریت استرس که در ادامه ذکر می‌کنیم، عملکرد و نتیجه‌ای کاملا متفاوت نسبت به دوستان و رقبای خود در کنکور داشته باشید.

راه های مدیریت استرس

راه های مدیریت استرس کنکور آسان را تجربه کنید!

مواجهه با شرایط استرس‌زا و پر از نگرانی، امری غیر قابل اجتناب است؛ اما چاره و راه‌حل مدیریت استرس در این شرایط چیست؟ به توصیه مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم، یکی از راه های کنترل استرس در دوران کنکور در این شرایط استراحت دادن به جسم و روح است.

حتی استراحتی کوتاه مدت نیز، می‌تواند در کسب آرامش و برگشت به شرایط قبلی  بسیار موثر باشد. روش‌های زیر، برای در دست گرفتن اوضاع و شرایط هنگام استرس، بسیار موثر و مفید هستند:

  • نفس عمیق بکشید: تنفس عمیق، یکی از آسان‌ترین و در عین حال موثر‌ترین راه های مدیریت استرس است. به طور معمول، با استفاده از این روش می‌توانید به آرامش زیادی برسید و تمرکز خود را افزایش دهید
  • برای مدیریت استرس، می‌توانید از تمرین‌های مخصوص مراقبه و مدیتیشن استفاده کنید
  • استفاده از پادکست‌های روانشناسی و آرامش بخش برای کسب آرامش

راه های مدیریت استرس

راه های کنترل استرس کنکور که در بالا ذکر شدند در افزایش تمرکز، کاهش سطح فشار خون و در نتیجه مقابله با استرس بسیار مفید هستند.

برای کنترل استرس کنکور از ورزش و فعالیت‌های جسمانی غافل نشوید

ورزش، یکی از بهترین روش‌ها برای سلامتی جسمی و روحی است. معمولا افرادی که ورزش می‌کنند از تمرکز حواس بیشتر و همچنین زندگی آرام‌تری برخوردار هستند. ورزش به عنوان یکی از موثر‌ترین عوامل برای رسیدن به وزن دلخواه و همچنین افزایش شادابی و اعتماد‌به‌نفس نیز به شمار می‌آید.

افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند، سطح فشار خون پایین‌تری نسبت به دیگران دارند. بنابراین ورزش و تحرک زیاد در پیشگیری از بیماری‌های نظیر فشار خون، دیابت و… نیز بسیار موثر است. یکی از مهم‌ترین تاثیرات ورزش و هدف اصلی ما در این مقاله، کنترل و مدیریت استرس است.

برای اطلاع بیشتر از تاثیرات ورزش در دوران کنکور مطالعه مقاله آیا از تاثیر ورزش در دوران کنکور آگاه هستید؟ را به دانش آموزان عزیز پیشنهاد می‌کنیم.

با رفتن به طبیعت سرشار از انرژی مثبت، آرامش کسب کنید

طبیعت سرشار از انرژی است و معمولا یکی از بهترین راه های مدیریت استرس، رفتن به دامان طبیعت است. رفتن به طبیعت در موارد خشم، عصبانیت و اضطراب بسیار موثر و آرامش بخش است. همچنین بر اساس تحقیقی علمی، دانش آموزانی که در تعطیلات به طبیعت می‌روند و یا قبل از کنکور عکس‌های زیادی از طبیعت را مشاهده می‌کنند نمرات و رتبه‌های بهتری را کسب می‌کنند.

برای کنترل استرس، لبخند فراموش نشود!

لبخند زدن در شرایط پر از تنش و استرس باعث مدیریت و کنترل بهتر اوضاع و شرایط و کاهش اضطراب می‌شود. یکی از بهترین آثار و نتایج لبخند، کاهش ضربان قلب و فشار خون و در نتیجه مدیریت و کنترل استرس است.

راه های مدیریت استرس

به حالت بدن، در زمان استرس بیشتر توجه کنید

در حالت استرس و عصبانیت اندام‌های بدن تحت فشار زیادی هستند. در این وضعیت، فشار اندام‌ها و همچنین ترس و ضربان قلب بالا استرس افراد را افزایش می‌دهد. بنابراین یکی از مهم‌ترین راه های مدیریت استرس، توجه به حالت بدن در شرایط اضطراب و عصبانیت است.

برای مدیریت بهتر استرس کنکور ، همه اتفاقات زندگی را به عنوان چالش ببینید!

یکی از راه های مدیریت استرس، داشتن رفتار مناسب هنگام مقابله با اضطراب است. عکس العمل و رفتار منفی در برابر استرس، فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کند. برعکس، داشتن عکس العمل و رفتاری مثبت در شرایط بحرانی و پر از استرس، نتایج فوق العاده‌ای به همراه دارد.

استرس، مشکلی شایع است که می‌تواند روند کلی زندگی و رسیدن به اهداف را به صورت کامل مختل نماید. بنابراین دانش آموزان کنکوری باید بهترین راه های کنترل استرس کنکور را آموزش ببینند. امیدواریم راه‌های پیشنهادی ما در این مقاله، جهت مدیریت استرس برای شما عزیزان مفید باشند. شما با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید دوران آمادگی کنکور خود را در آرامش کامل و بدون دغدغه سپری نمایید.

مشاوران ما، با روش مشاوره‌ای تخصصی و متفاوت به صورت شبانه روزی در خدمت شما دانش آموزان عزیز می‌باشند. رتبه برتر شدن چندان سخت نیست، کافی است زیست پلاسمی شوید. جهت ارتباط با مشاوران با‌ تجربه زیست پلاسم، با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید