بسیاری از افراد در برخی از دوره‌های زندگی، نیاز به مشاور را احساس می‌کنند. کنکور نیز یکی از مراحل مهم زندگی هر شخصی است، که داشتن مشاور در این دوره می‌تواند در قبولی کنکور بسیار موثر باشد. به نظر شما تاثیر مشاور در کنکور چیست؟ آیا می‌توان با داشتن مشاور به رتبه برتر در کنکور تجربی رسید؟ مهم‌ترین نقش مشاور در کنکور، شناخت توانایی‌ها، استعداد‌ها و همچنین نقاط ضعف شما و برنامه ریزی بر اساس این موارد است. مشاور نقش مهمی در حل مشکلات تحصیلی، خانوادگی و روانی شما در دوران کنکور دارد. این مقاله، برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با تاثیر مشاور در کنکور تهیه شده است.

ویژگی‌های مشاور خوب کنکور

قبل از بیان تاثیر مشاور در کنکور، قصد داریم ویژگی‌های یک مشاور خوب را معرفی کنیم:

مشاور خوب باید متخصص باشد

مشاور خوب باید علاوه بر داشتن مدرک، در رشته خود تخصص و مهارت کافی داشته باشد. بنابراین فقط داشتن مدرک کافی نیست و مشاور باید بتواند با تجربه و تخصص خود در زمینه کنکور شما را راهنمایی کند.

پرهیز از برنامه‌ ریزی برای داوطلب

با وجود اینکه تاثیر مشاور در کنکور بسیار زیاد است؛ اما شما بهتر از هر کسی خودتان را می‌شناسید. همچنین از نقاط ضعف و قوت خود بیشتر اطلاع دارید و راحت‌تر می‌توانید بر اساس توانایی‌های خود برای خودتان برنامه ریزی کنید. تاثیر مشاور در کنکور در مرحله برنامه ریزی شامل شناخت نقاط ضعف و اشکالات شما در برنامه ریزی است؛ اما برنامه ریزی اصلی بر عهده خودتان است.

تاثیر مشاور در شناخت ویژگی‌ها، استعداد‌ها و توانایی‌های شخصی شما

یک مشاور خوب باید توانایی شناخت همه ویژگی‌ها، استعداد‌ها و توانایی‌های شما را داشته باشد و بر این اساس به شما در روند برنامه ریزی کمک کند.

تاثیر مشاور در کنکور

تاثیر مشاور در حل مشکلات روانی داوطلب

ممکن است بسیاری از داوطلبان در مسیر آمادگی برای کنکور تحت تاثیر مشکلات روانی، خانوادگی و شخصی دچار افت شدید تحصیلی شوند. مشاور در حل این مشکلات، نقش بسیار مهمی دارد.

تاثیر مشاور در افزایش تمایل و انگیزه داوطلب برای درس خواندن

داوطلبان معمولا در این مسیر دچار کاهش تمایل و انگیزه می‌شوند. این مسائل، ممکن است در نتیجه شکست در آزمون‌های آزمایشی و سایر موارد اتفاق بیفتد. مشاور باید بتواند انگیزه کافی برای موفقیت در کنکور را در شما ایجاد کند.

ارائه بهترین روش‌های مطالعه اصولی به داوطلب

یکی از اصول لازم برای موفقیت در کنکور، آشنایی با مطالعه اصولی درس زیست شناسی است. مشاوری توانمند است که بتواند نحوه مفهومی خواندن درس زیست، نحوه ترکیبی خواندن  زیست، مرور درس زیست و همچنین جمع بندی زیست را به شما آموزش دهد.

نقش مشاور در کنکور

آیا داشتن مشاور در دوران کنکور ضروری است؟

اگر چه تاثیر مشاور در کنکور بسیار زیاد است؛ اما داشتن مشاور در این دوران اجباری نیست و امری کاملا دلخواه است. با این وجود، درصد زیادی از رتبه‌های برتر در سال کنکور از راهکار‌های حرفه‌ای مشاوران با تجربه استفاده کرده‌اند. یکی از نکاتی که نقش و تاثیر مشاور در کنکور را بسیار مهم‌تر و پررنگ‌تر می‌کند ابعاد مختلف مطالعه دروس در کنکور است. به عبارت ساده‌تر وظیفه شما در سال کنکور، فقط مطالعه دروس نیست. شما برای موفقیت در کنکور، باید در دوران آمادگی برای این آزمون مهم به همه نکات زیر توجه کنید:

بنابراین مشورت با مشاوره‌ای متخصص و باتجربه که دلایل موفقیت و شکست بسیاری از دواطلبان سال‌های گذشته را بررسی کرده و از همه فراز و نشیب‌های این راه اطلاع کافی دارد بسیار ضروری است.

تجربه‌های اشتباه دیگران را تجربه نکنید!

داوطلبانی که برای اولین بار و یا حتی چندمین بار در کنکور شرکت کرده‌اند تجربه کافی برای موفقیت در این آزمون را ندارند. مشاوران با تعداد زیادی دانش آموز موفق و ناموفق جلسه مشاوره داشته‌اند و در زمینه کنکور تجربه کافی دارند. بنابراین یکی دیگر از موارد تاثیر مشاور در کنکور، ارائه روش رتبه‌های برتر در قبولی کنکور و بیان اشتباهات افرادی است که در کنکور دارای شکست شده‌اند. داشتن مشاور در این مسیر، مانع از تجربه‌ کردن تجربه‌های اشتباه دیگران است.

تاثیر مشاور در انتخاب رشته کنکور

ممکن است تصور کنید که نقش مشاور در کنکور، فقط محدود به دوران قبل از انتخاب رشته است. در صورتی که مشاور، در انتخاب رشته صحیح نیز نقش بسیار مهمی دارد. شما ممکن است به علت عدم اطلاع کافی از ظرفیت رشته‌ها، علایق خود، استعداد، و بازار کار رشته مورد نظر، انتخاب غلطی داشته باشید. بنابراین بهتر است برای انتخاب رشته‌ای درست و اصولی به مشاوره تحصیلی حرفه‌ای مراجعه کنید و یا در خصوص انتخاب رشته اطلاعات کافی کسب کنید.

موثر‌ترین فرد در زندگی هر شخصی خودش است. مشاور برای شما معجزه و یا جادو نمی‌کند. شما می‌توانید از مشاور، به عنوان فردی با تجربه و متخصص در این مسیر استفاده کنید. بدون مشاور هم امکان موفقیت در کنکور وجود دارد؛ اما داشتن مشاور طی کردن مسیر را برای شما راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. گروه آموزشی زیست پلاسم، مشاورانی تخصصی در زمینه رشته تجربی دارد. شما می‌توانید برای ارتباط با مشاوران گروه آموزشی زیست پلاسم، با شماره 09384454600 تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود، شماره موبایل خود را وارد کنید